АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
„Лактима” завладява пазара на айрян и фреш млека
Първият производител на айрян у нас - великотърновската компания „Лактима”, се обновява за своята 10-та годишнина, съобщава в. „Борба”. През последните две години в ново оборудване, което ще увеличи значително капацитета, са инвестирани над 4, 5 млн. лв., каза изпълнителният директор на „Лактима” АД Велимир Бояджиев. Проектът за модернизирането на фирмата, част от PMG холдинг, стартира със закупуването на модерна италианска бутилираща линия. Цената на оборудването, доставено през 2010 г., надхвърля 1,2 млн. евро. За да се внедри, са дадени още около 500 хил. лв. „Не искахме да рискуваме в кризата и затова изчакахме, преди да монтираме линията. Тя е с капацитет 8000 бутилки на час. Така ще подобрим и визията на нашия айрян, и на останалите фреш продукти - пресни и плодови млека. Кофичките, с които се продават пресните млека и айрянът, вече са отживелица”, обясни Бояджиев. Успоредно е направена и инвестиция за почти 2 млн., с която са модернизирани наличните мощности, сменена е и досегашната хладилна инсталация с амоняк, а вместо нея е монтирана фреонова. „Разчитаме да завършим всичко през май за юбилея ни, а заради увеличения капацитет ще разкрием и нови работни места”, обобщи директорът.
Фреш продуктите – млека и айряни, е пазарът, който се стреми да завладее „Лактима” АД. С UHT технологията с висока температура на пастьоризация и добавена химия млеката постигат голяма трайност. Фреш продуктите, на които набляга местната компания обаче, ще са натурални и с по-малък срок на годност, за разлика от „мъртвите млека” с UHT. Фирмата, която за пръв път е произвела у нас айрян в промишлени условия, вече е лидер на този пазар, като само в София делът й е почти 12%, според проучване на НЦИОМ. В портфолиото си „Лактима” има обезмаслен айрян, както и диетична напитка с калиева сол. „В момента изкупуваме от фермите I категория в региона мляко на цени от 70 до 80 стотинки. Заради повишението на енергоносителите вече една опаковка /кофичка/ е около 7 стотинки. Трябва да бъде прибавена обаче и цената на закваската, транспортни и други разходи, което вдига цената на продукта до около 70-90 стотинки в зависимост от качеството му. Ето защо е много странно, когато в магазин видя кисело мляко, което да се продава по 40-50 стотинки, и потребителите трябва да се запитат какво има в него”, обобщи Велимир Бояджиев.
Заради динамичното си развитие „Лактима” АД получи награда от Европейската банка за възстановяване и развитие. Отличието бе за внедрения и работещ проект за енергийна ефективност. Благодарение на подмяната на мазутните котли с газови компанията пести енергия и пари и не замърсява околната среда. Екологичните ползи за жителите на Велико Търново, където се намира предприятието "Лактима Балкан", са вече осезаеми.
Tweet |
|