EUR 1.9558
USD 1.8014
CHF 2.0465
GBP 2.3259
CNY 2.4896
you tube
mobile version

„Спасиха“ близо 150 кг. храна за три месеца

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Спасиха“ близо 150 кг. храна за три месеца

mail17:10 | 12.03.2025прегледи 94 коментарикоментари 0


За три месеца клиентите на Kaufland са закупили около 100 кутии със „спасена храна“ от платформата Foodobox. Съвместната инициатива, която стартира в края на 2024 г., е предотвратила изхвърлянето на близо 150 кг. храна и е спестила около 300 кг. въглеродни емисии. 

Данните показват, че интересът към проекта продължава да расте, като всеки трети потребител, закупил кутия-изненада, се връща отново. Кутиите предлагат пакетирани продукти и напитки с наближаващ срок на годност и намаление от минимум 40% в мобилното приложение за „спасяване“ на храна Foodobox.

Клиентите могат да запазят през платформата следните три вида кутии – основни храни, захарни изделия и напитки - като плащането става на място с кеш, с карта или с
ваучер за храна. Най-голям е интересът към кутията със сладки изкушения, а след нея тази с напитки.

„Борбата с разхищението на храна е важна част от социалния ангажимент на Kaufland и ние активно търсим решения, които носят реална промяна. Радваме се, че тези
първи резултати доказват, че клиентите ни са готови да се включат в каузата.

Партньорството с Foodobox е част от нашата цялостна стратегия, чрез която само през последните няколко години сме спасили близо 22 млн. кг. храна чрез различни
инициативи – дневни намаления, смарт планиране, дарения на храни за социални организации и проекти за устойчиво оползотворяване“, коментира Кремена Георгиева,
мениджър „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в Kaufland България.

„Включването на хранителната верига към мрежата ни от партньори доказва, че това, което правим, решава сериозен проблем, а именно - разхищението на храната.
Партньорството не само потвърждава значимостта на нашата мисия, но и показва, че все повече потребители осъзнават важността на устойчивото потребление. Освен тази
инициатива, вече две години заедно провеждаме образователна кампания за ученици, чрез която досега сме обхванали над 4000 деца в София. През 2025 г.
програмата ще се разшири и в Перник и Ботевград, за да достигне до още повече млади хора“, допълва Джейн Димитрова, съосновател на Foodobox.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg