EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

„Транспортна свързаност 2021-2027“ с бюджет 1.61 млрд.евро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Транспортна свързаност 2021-2027“ с бюджет 1.61 млрд.евро

mail17:05 | 26.01.2023прегледи 1798 коментарикоментари 0


Първата голяма инфраструктурна програма за България „Транспортна свързаност 2021-2027“ с бюджет 1.61 милиарда евро, беше подготвена, внесена и одобрена от Европейската комисия, отчете вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на представяне на дейността на правителството. Така дадохме зелена светлина на инвестиции в едни от най-големите пътни и железопътни проекти у нас, в закупуването на специализирано оборудване във водния транспорт, както и инвестиции за намаляване на вредните емисии от транспорта.

Стартира реалното изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост. Убедихме Европейската комисия да включи Коридор № 8 в приоритетната европейска транспортна мрежа. Направлението София-Скопие-Дуръс-Бари бе определено като част от европейския коридор „Западни Балкани-Източно Средиземноморие“.

ОТЧЕТ

на заместник министър-председателя по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев

Оперативна програма „Транспортна свързаност 2021-2027“ беше подготвена, внесена и одобрена от ЕК.

Успешно са изпълнени три от реформите, заложени в част Цифрова свързаност от Плана за възстановяване и устойчивост, които са ключови за първото и второто искане за плащане от ЕК.

Стартиран е процесът по реално изпълнение на дейностите от НПВУ, включително във връзка с цялостното освобождаване на честотния спектър. Така се финализира една реформа, продължаваща години и се създават условия за интензивни инвестиции в свързаност и преодоляване на цифровото разделение.

Коридор № 8 беше включен в приоритетната европейска TNT мрежа, като направлението София-Скопие-Дуръс-Бари бе определено като част от европейския коридор „Западни Балкани-Източно Средиземноморие“.

 

ВОДЕН ТРАНСПОРТ

Подобрено бе корабоплаването по река Дунав, осигурено бе драгирането на реката, както и екипажи за  извършване на реална драгажна дейност.

С Румъния бе договорено изграждането на трети мост над река Дунав при Русе – Гюргево.

Моторният кораб „Вера Су“ бе продаден на търг за 276 000 долара без ДДС.

По Плана за действие за „Коридори за солидарността“ между ЕС и Украйна са получени предложения за 13 краткосрочни проекта до 2023 г. на обща стойност 101 млн. лв.

 

АВТОМОБИЛЕН ТРАНСПОРТ

Диалогът с автомобилния бранш бе възстановен.

Безсрочно удостоверение за психологическа годност на водачите на МПС. Удостоверението се подновяваше на всеки 3 години (по-кратко от удостоверението за притежание на огнестрелно оръжие).

 

ЖП ТРАНСПОРТ

Възобновени са преговорите за изграждане на мултимодален коридор Sea2Sea (Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе). Предвижда се създаване на общо дружество между България и Гърция за управление на проекта. Коридорът е алтернатива на Босфора, като ще допринесе за увеличение на товарите, намаляване на таксите за превоз и времето за пътуване.

България и Турция намалиха времето за преминаване на влаковете през граничните пунктове. Възстановен е и диалогът между България и Румъния в частта железопътен транспорт.

Започна строителството на третия лот от мащабния проект за модернизация на железопътния участък Елин Пелин-Костенец. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток-Запад.

Стартирани са ремонти на жп гарите Айтос и Ямбол.

Стартирани са процедурите по ПВУ, одобрени от МФ и ЕС. Сред тях са проектите за внедряване на Европейска система за управление на железопътното движение (ERTMS), осигуряваща много високо ниво за Безопасност (ниво 2) в жп участъка Русе-Каспичан и изграждане на Интермодален терминал Русе.

Изпълнението на графика за движение за влаковете е подобрено от 80,85% през месец юли до 92,02% през месец декември.

За второто шестмесечие на 2022 г. са отчетени 36,2 млн. лв. нетни приходи от продажби на билети, което е 49 % увеличение спрямо първото полугодие.

За периода юли-декември 2022 г. са превозени 13,1 млн. пътници, което е увеличение с 31 % спрямо първите шест месеца на годината.

През второто шестмесечие на 2022 г. е отчетен ръст 87% в продажбите на онлайн билети.

Модернизиран е един теснолинеен локомотив, който е пуснат в експлоатация. В процес е извършване на ремонт на втори локомотив.

Ремонтирани и в експлоатация са 5 електрически и 2 дизелови мотриси по договора с Алстом Транспорт С.А.

Всички локомотиви „Сименс Смартрон“ са въведени в експлоатация.

Извършени са капитални ремонти на 15 електрически локомотиви.

Приходите от превоз на товари са увеличени с 18%.

Ускорена е забавената ремонтна програма в „БДЖ-Товарни превози“ и са намалени текущи задължения към 30.11.2022 г. спрямо 2021 г с 11,8 млн. лв.

 

ВЪЗДУШЕН ТРАНСПОРТ

Извършени са анализи за структурирано и целенасочено развитие на летище Пловдив, което включва: отчуждаване на необходимите имоти за развитие на летището и последващо обединяване с имотите на летище София, които не са обект на концесия.

Подписана е спогодба за въздушен транспорт със Саудитска Арабия.

Удължен е срокът на договора за концесия на летищата във Варна и Бургас с 5 години, като концесионерът се задължава да увеличи инвестициите си в размер на 10 млн. евро. Изменението е в интерес на държавата и ще гарантира най-малко още 120 млн. евро допълнително концесионни възнаграждения.

 

СЪОБЩЕНИЯ И ЦИФРОВА СВЪРЗАНОСТ

Възстановена е прекъснатата в продължение на 8 месеца дейност за издаване на пощенски марки. „Български пощи“ ЕАД увеличи от 6 на 32 броя на пощенските станции, които предлагат административни услуги. Целта е в малките населени места да се създаде удобство на хората, като им се спести време и средства за пътуване.

България стана част от ръководството на Международния съюз по далекосъобщение към ООН. Страната ни е избрана от квотата на регион С, който обхваща държави от Централна, Източна Европа и Централна Азия.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg