АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
„Хуауей” изпревари „Самсунг”



„Хуауей” изпревари „Самсунг” в глобалните доставки на смартфони през второто тримесечие на 2020 г., като това е първият път от девет години, когато компания, различна от „Самсунг“ или „Епъл“ излиза начело в пазара, се казва в последния доклад на агенцията за пазарни проучвания Canalys, зигиран от Радио Китай. Според нейни оценки, за периода април-юни „Хуауей“ е доставила 55,8 милиона устройства, следвана от „Самсунг” с 53,7 милиона.
Въпреки 27-процентовия спад в задграничните доставки, „Хуауей” доминира на вътрешния пазар през второто тримесечие, като над 70 процента от смартфоните му вече се продават в континенталната част на Китай.
„Хуауей” се възползва в пълнота от икономическото възстановяване на Китай, за да рестартира бизнеса си със смартфони, докато „Самсунг” има много малко присъствие в страната, с пазарен дял по-малък от 1%, като в същото време основните си пазари, като Бразилия, Индия, Съединените щати и Европа, са като опустошени“, отбеляза старши анализаторът на „Каналис“ Бен Стантън.
Според доклада обаче, за „Хуауей” ще бъде трудно да запази водещата си позиция в дългосрочен план, тъй като основните ѝ партньори в ключови региони като Европа поръчват по-малко модели и въвеждат нови марки за намаляване на рисковете.
Tweet |
|