EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

„Черен петък” vs. „Не купувай нищо”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Черен петък” vs. „Не купувай нищо”

mail10:50 | 25.11.2012прегледи 604 коментарикоментари 0


Американската шопинг мания, известна като "черния петък", започна в по-цивилизовани часове тази година, което бе приветствано от купувачите, информира Reuters. Търговски вериги като Target Corp и Toys R Us решиха да отворят по-рано в четвъртък вечер, когато в САЩ се отбелязва Денят на благодарността. Някои служители на магазини и традиционалисти критикуваха предприетата стъпка, тъй като така хората не са със семействата си на традиционната вечеря за Деня на благодарността. Много купувачи обаче приветстваха възможността на пазаруват преди полунощ или в малките часове на утрото.

Забравете традиционната вечеря за Деня на благодарността. Много американци избраха да започнат коледното пазаруване по-рано, дори това да означава да спят по тротоарите пред магазините, отбелязва АР. Когато Macy's отвори врати в Ню Йорк в полунощ 11 000 купувачи вече бяха там. Target отвори в 9 ч. снощи (американско време - бел. ред.), три часа по-рано отколкото миналата година, а Toys R Us - в 8 ч. снощи. Sears Holdings, които не работиха в Деня на благодарността миналата година, отвориха също в 8 ч. снощи. Търговската верига Wal-Mart, която отваря в Деня на благодарността от 1988 година, предложи някои намаления за "черния петък" в 8 ч. снощи и направи някои специални предложения за електрониката като iPad на Apple. По-рано този месец около 17 процента от купувачите посочиха, че планират да пазаруват в магазините, които са отворени в Деня на благодарността, според проучване на Международния съвет на центровете за пазаруване- International Council of Shopping Centers-Goldman Sachs. Като цяло според проучването продажбите на "черния петък" ще бъдат с 3,8% повече до $11,4 млрд. тази година. Магазините, които правят до 40% от годишните си приходи през двата месеца на празнично пазаруване преди Коледа, се сблъскват с конкуренцията на онлайн търговията. Националната федерация за търговия на дребно е на мнение, че продажбите през ноември и декември ще се повишат с 4,1% тази година до $586,1 млрд., т.е. растежът ще бъде горе-долу колкото миналата година. Продажбите по интернет обаче се очаква да отчетат растеж от 15% до $68,4 млрд., според компанията за проучвания Forrester Research.
Същевременно, днес в САЩ, а в събота и в още над 60 страни по света ще бъде отбелязан един необичаен световен ден, наречен Ден "Не купувай нищо", припомня британският в. "Guardian". Този ден е своеобразен протест срещу прекомерното потребление и срещу консуматорското общество, както и срещу всичко до което то води, като например замърсяването на околната среда, експлоатацията на народи по света или загубата на човешките ценности. В Деня "Не купувай нищо" се протестира и срещу нарастващото влияние на рекламата, подтикваща хората да притежават, вместо да се наслаждават на живота. Денят "Не купувай нищо" е замислен от твореца от Ванкувър Тед Дейв, а после идеята му е разпространена от канадското списание "Адбъстърс". Първият Ден "Не купувай нищо" е организиран през септември на 1992 г. в Мексико като ден за размисъл по темата за прекомерната консумация. После Денят "Не купувай нищо" е преместен в САЩ в първия петък след Деня на благодарността. В други страни по света Денят "Не купувай нищо" се отбелязва в първата събота след Деня на благодарността. По света Денят "Не купувай нищо" се отбелязва с най-разнородни прояви. Освен традиционни улични протести, се организират седящи стачки, демонстративно рязане на кредитни карти, нашествия на мними зомбита в моловете, протестни улични партита, колоездачни обиколки, групово каране на лодки, акции по размяна на ненужни дрехи, групови разходки сред природата или разходки с празни колички из супермаркетите. През 2009 г. Деня "Не купувай нищо" беше съпроводен и с акция за въздържане от палене на лампите и от включване на електроуредите и мобилните телефони за 24 часа./ Снимка: Guardian
 


Тагове: САЩ, търговия,
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2095