АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
€27 млн. за реклама на фермерска продукция
Европейската комисия одобри последния транш по 14 програми за популяризиране на селскостопанските продукти в Европейския съюз и в трети страни, съобщи българската пресслужба на ЕК. Общият бюджет за тригодишните програми възлиза на 53,86 млн. евро, като 27,15 млн. от тях ще бъдат предоставени от ЕС. Подбраните програми обхващат пресни и преработени плодове и зеленчуци, мляко и млечни продукти, ЗНП (защитени наименования за произход), ЗГУ (защитени географски указания) и ХТСХ (храни с традиционно специфичен характер), зехтин, биологични продукти, цветарски продукти и месо. По схемата за информиране и популяризиране до средата на месец юни 2012 г. службите на комисията получиха 34 програми, ориентирани към вътрешния пазар и трети страни, които бяха част от втората вълна за представяне на програми. След процедурата за оценка бяха подбрани 14 програми за съфинансиране, от които 10 са ориентирани към вътрешния пазар и 4 - към трети страни. Две от избраните програми бяха предложени от повече от една държава членка, а тези, касаещи трети страни, са насочени към пазарите в Русия, Китай, Северна и Латинска Америка, Норвегия, Япония и Югоизточна Азия. Тази година Европейската комисия одобри общо 34 програми, представени от държавите членки, с общ бюджет 124,6 млн. евро, от които 63,1 млн. евро са съфинансирани от ЕС.
Tweet |
|