Датският производител на популярните конструктори "Лего" (Lego) отчете силен ръст на продажбите през 2024 г., на фона на нарастващо търсене на комплектите за моделно строителство от страна на купувачите и отнемането на пазарен дял от своите конкурентите, предаде Ройтерс, позовавайки се на компанията.
"Лего" разшири продуктовата си гама,а главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен заяви, че комплектите с растителна тематика от серията "Лего Ботаникълс" (Lego Botanicals) са спомогнали за привличането на повече момичета тийнейджъри и жени като клиенти на компанията.
Общите приходи на корпорацията са се повишили с 13 на сто до 74,3 милиарда датски крони (10,82 милиарда долара) през 2024 г., спрямо ръст от 2 на сто през 2023 г.
"Лего" разшири гамата си от строителни комплекти през миналата година до 840 модела, 46 на сто от които бяха нови, и обяви, че се насочва към "страстта към спорта" чрез партньорство с Формула 1, след като моторните спортове стават все по-популярни, както и с гиганта за спортно облекло "Найк" (Nike).
Продажбите от фирмените магазини, както и от онлайн пазаруване, са нараснали с 12 на сто през 2024 г., въпреки че по-широкият глобален пазар на играчки се е свил с 1 на сто. Оперативната печалба на датската компания е нараснала с 10 на сто до 18,7 милиарда датски крони.
---------------
Главният изпълнителен директор на германската автомобилостроителна група "Фолксваген" Оливер Блуме очаква нейният оперативен марж на печалба през 2025 г. да е в диапазона 5,5 на сто - 6,5 на сто при 5,9 на сто през 2024 г., предаде ДПА.
На този фон концернът публикува на своята страница в интернет отчета си за финансовата 2024 година. Той сочи, че през миналата година оперативната печалба на "Фолксваген" се е понижила с 19 на сто до 19,1 млрд. евро.
Чистата печалба на концерна е намаляла с 30,6 на сто спрямо 2023 г. до 12,39 млрд. евро, а нейният оперативен марж на печалба се е понижил от 7 на сто до 5,9 на сто. Приходите на "Фолксваген" обаче са се повишили с близо 1 на сто през 2024 г. до 324,7 млрд. евро, посочва ДПА.
Автомобилната група е продала 9 милиона превозни средства през финансовата 2024 г., което представлява спад с 3,5 на сто спрямо финансовата 2023 г, сочи още нейният отчет.
Стойността на акциите на най-големия европейски автомобилен производител се понижи са над 40 на сто през последните четири години. Това става в условията на трудностите, които "Фолксваген" и други автомобилни корпорации изпитват при прехода към производството на електрически превозни средства, който е обусловен от екологичните изисквания на ЕС. Освен това те се сблъскват със спад на търсенето на електромобили и с евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.